Lyckopiller till bil sökes

Jag tror att min bil är schizofren. Efter byte av startmotor tyckte jag att det var dags att den kom till användning igen. I morse startade den snällt och duktigt. Men när jag skulle åka hem efter jobbet fick den visst en schizosläng och inbillade sig att den inte alls skulle gå. Eftersom maken jobbar kväll var det inget alternativ att ringa honom för någon taxiverksamhet. Snällt nog kom min kära vän och kollega to the rescue.

Jag bad väldigt snällt om skjuts hem i iskylan. Det skulle nog gå bra det. Men bara om jag skrev klart en utredning åt henne under tiden hon var på hembesök. Det gick väl bra det och snart var den klar. Vi bestämde oss för att käka innan vi skulle åka. På väg från pizzerian åkte vi förbi min inbillningssjuka bil. Äh ett försökt till sa vi. Och då minsann, då skulle biljäveln helt plötsligt visa sig från sin bästa sida. Helt utan problem startade den Jag väste åt bilen på vägen hem att den är en fruktansvärt uppmärksamhetssökande bekräftelsetorsk till bil. Kan bara prestera om flera tittar på va? *fnys*

Men hem kom jag iallafall. Fast imorgon blir det den andra bilen. Den kan förvisso lida av lite hosta ibland, men det tar jag heller än opålitliga psykopatbilar. Bäst vad det är kommer den på nästa gång att det är helt okej att köra någon annanstans, typ i diket eller något. Nä, nu får den allt kämpa för att komma till nåder igen……


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0