Nyårkalas i kras

Dagens planerade festligheter är officiellt inställt. Planen var att vi skulle åka till svåger och svägerska för att fira in det nya året. Igår avbokade en av familjerna på grund av den förhatliga kräksjukan. Då återstod 6 personer plus barn. Idag ringde syrran och berättade att systersonen haft 40 graders feber i natt och att hon själv haft ont i magen. Maken klagade under gårdagen på ont i magen, vilket visdae sig fortsätta idag. Alltså inget party för oss heller.

Så nyårsafton ser ut att bli en lugn kväll. Själv har jag förmodligen varit inbillningssjuk i flera dagar efter allt prat om kräksjuka. Det är lite svårt att avgöra om det är inbillning eller på riktigt. Men för att ta det säkra före det osäkra ska jag inte dra med några baciller någonstans.

Så vad gör man på nyårsafton om man inte går på party? Maken har, trots sin sjukdom, DAMP-anfall och klagar på att han har så råkigt. Inte ens när han är sjuk kan han ta det lugnt. Så förmodligen lär han gnöla hela kvällen =) Jag försöker zappa på tv för att se om det finns något sevärt. Men icke. Konstigt. Man skulle ju kunna tro att alla tittar på tv på nyårsafton? Eller är det bara vi? *humpf*

I alla fall, gott nytt år till er alla och jag hoppas att ni får trevligt och slipper kräksjukor. Även den som kan smyga på er dagen efter... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0