Men nog är det väl själva satan....

Som jag misstänkte blev det ännu ett otrevligt uppvaknande. Satans avkomma på övervåningen iscensatte en egen tolkning av filmen "Scream" kl 6.30  med tillhörande ljudeffekter. Hedersgästerna i dagen avsnitt var också djävulens avkommas hundar. Tror inte att hundarna läst in manuset tillräckligt för de kom hela tiden i otakt. Tänk er - barnskrik, gråt, stampande etc. I de fåtalet tysta sekunder där emellan fylldes det ut av hundskall. En grövre stämma, troligen någon mellanstor till stor hund. Och som sopran, den liten bjäbbande sak som jag inte vet vad jag ska kalla. Förvisso har jag själv en liten hund men sådana bjäbb har byrackan aldrig lyckats åstadkomma. Lillbjäbbot måste ha någon strupkatarr eller liknande för att lyckas.

Härligt nog är det ju också lördag, så djävulen och dess avkomma hade heller ingen aktivitet som väntade utanför huset väggar. Vanligtvis skola/förskola eller vad de kallar dagverksamhet för små behornade varelser med röd svans. Således inget sådant idag, vilket betyder att de små odjuren vistas hela dagen inomhus. Nåja, inomhus om det räknas att de står i trapphuset och skriker/gråter. Mumma för mina öron, mmmm! Barn man inte känner som skriker, kan det bli bättre? Kan i och för sig räkna ute en HEL del bättre saker. Svårare är det att komma på värre saker. Möjligtvis att man skulle mötas av Maos arkebuseringspluton som först torterade en genom att dra ut fingernaglar och spela "Vikingarna" tills man dog av skavsår i öronen. Men annars finns det nog inte mycket mer att välja på.

Det är nästan så att jag längtar tillbaka till min förgående granne. Crayzy neighbor, kom tillbaka, allt är förlåtet! Eller kanske inte.... Får berätta den historia en annan gång. Jag måste ha gjort något riktigt förskräckligt i mitt tidigare liv, karma ni vet….

Syster och systerson kom förbi en sväng för att avleda min irritation på satans hantlangare. Dagens uppgift handlade om att författa en inbjudan till förestående bröllop under sommaren. Eftersom Microsoft behagat göra om precis HELA Word tog det ett tag att få det att se ut som vi ville. Ännu en sådan där märklig sak. Varför kan programmet inte hellre vara en förbättring och utveckling av bestående program, snarare än ett helt nybygge? För det vore ju förskräckligt dumt om man förstod sig på det nya programmet redan på en gång….. Troligen måste man komma upp i kvoten av minst 100 svordomar innan det kan plantera sig i huvudet och fungera som det ska. Men systersonen var nöjd, bara han fick titta på traktorklipp på YouTube var allt frid och fröjd.  Man kanske ska lära sig något av honom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0