Morgonstund har guld i mun?

Ja de säger att det finns ett uttryck som lyder så, men jag ser inte vad som är så "guldigt" med tidiga morgonar.... Hade i vanlig ordning svårt att somna i natt, låg och stirrade på klockan och intalade kroppen att "nu är det natt, nu ska du sova". Som man gör med barn ni vet. Vad jag vet var klockan över 02.00 innan jag somnade iallafall.

Och vaknade upp till en ”härlig” fanfar och parad klockan 7, det värsta väckaralarm någon över huvudtaget kan tänka sig... Nämligen skrikande, stampande och bråkande grannbarn.... Ohh vad härligt, efter ca 4 timmars sömn.... Och inte hjälpte det med öronproppar och en kudde över huvudet heller. Under ca en timmes tid hann jag fundera ut både den ena och den andra metoden för att få små barn att vara tysta. Ska nog inte beskriva något av dem här, de lät liksom lite mer politiskt korrekta när jag var nyvaken och förbannad. Nu inser jag att det förmodligen skulle rendera i ett åtal om olaga hot eller liknande. Så jag låter er fantisera istället

Positivt med dagen är att solen skiner idag också. Har inte kolat av mätaren ännu men katten har inte skrikit om att den vill gå ut, så då är det nog inte särskilt varmt ännu. Fast i och för sig har nämnda katt aldrig uppvisat något förråd av sunt förnuft tidigare, så varför skulle den göra det nu? Ibland tror jag att katten är ett straff för dålig karma i ett tidigare liv och att den kommit för att förpesta tillvaron. I andra stunder är katten en mjuk och fantastisk varelse som inte gör någon förnär. I dessa stunder förnekar jag alla tidigare negativa kommentarer om hårbollen. Det är något speciellt med att ha djur....


Kommentarer
Postat av: Sten Blekman

Att väckas av grann(jävl)ar, vet jag allt om.

Dessvärre ...



Sten är liiite glad över att det även finns andra än han som inte får sova hela nätter. En tröst i bedrövelsen.

2010-02-25 @ 17:30:56
Postat av: AnnaLysa

Jag fick en ros på jobbet idag....smile....Magic!

Jag blev väckt av en brandvarnare...vars batterier var slut...och den gav sig inte...sen när pot-puriet av olika väckningssignaler var igång o jag stack ut en fot mot golvet...inser jag hur Nedrans kallt det är...10 grader...visserligen plus...en propp hade gått...men nu har vi det varmt och gott i vår skolåda...14 grader!!!:) HÄRLIGT!!! (svääääär)

2010-02-25 @ 20:33:41
Postat av: AnnaLysa

Den "jävel" som myntat uttrycket Morgonstun har guld i....den ska jag stryyyypa!!!!!!!

2010-02-26 @ 10:03:28
Postat av: zabo

Sten: Vissa dagar är värre än andra =) Djävulens avkomma....



Annalysa: Låt som att gårdagen var precis rätt dag för att muntras upp lite =)

2010-02-26 @ 10:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0