En magisk kväll

Vilar efter en fartfylld helg! Gårdagen började med att vi åkte hem till syrran för att förbereda inför deras bröllopsfotografering. Som vanligt håller inget tidsschema i världen på en bröllopsdag men efter många om och men kom vi till slut iväg. Åkte till några fäbodar i närheten för att fotografera. Svägerskan som är fotograf i botten utnämndes till Big Boss (BB). Jag och maken följde också med, men eftersom jag ansåg mig ha en viss arbetsledarroll fick jag bli Chefsslaven (CS). Maken blev således Superslaven (SS).

Efter att vi schasat undan några badande barn fick vi fina bilder på bryggan vid sjön. Efter avslutad fotografering åkte vi tillbaka för att byta om och, som det var tänkt, varva ned lite. Det blev inte så mycket nedvarvande.... Fick flänga som en skållad råtta för att hinna göra mig i ordning inför vigseln. Mitt i alltihop ringer brorsan och vill dividera. Enligt honom har vaktmästaren i kyrkan förbjudit farsan att sitta där vi tänkt eftersom han blockerade en nödutgång.... Ungefär som om han vore en möbel och inte en rullstolsburen man... Jag tyckte att han kunde be denne vaktmästare dra någonstans, men tyvärr är min bror alltför konflikträdd för att dra i med något sånt. Syrran löste det med att beordra brorsan att rulla dit pappa då vaktmästaren gått. Ord och inga visor.

Efter mycket om och men löste sig kyrkkrisen. Vi fick kasta oss i bilen för att hinna i tid till kyrkan. Utanför kom jag på att jag skulle skruva fast filmkameran på stativet. Lustigt nog var stativet typ 5 gånger större än den lilla mini-digitalkamera jag hade med mig. Så ut som en ärta på en tallstock ungefär.... Vigseln avlöpte utan problem och det var mycket fint. Syrran fastande inte med klänningen i gången som jag gjorde, så det var lugnt =)

Efteråt åkte vi till bygdegården för mat och fest! Jag och brorsan höll ett tal men brorsan var så nervös att han höll på att skaka sönder. Som tur var slapp han säga så mycket. Efter att ca hälften hållit sina tal kom jag på att jag glömt att filma dem. Damn! Så går det när hjärnan blir överhettad.....

Kvällen blev dock mycket trevlig och vi dansade som galningar! Tyvärr var det nära på bastugrader inomhus och jag övervägde starkt att kasta mig i lillpölen till sjö flera gånger... Men med lite deodorant var man redo att köra igen =)

Natten blev lång och när vi kom hem hade jag jäkligt ont i fötterna efter allt dansanse. Tur att jag har en underbar make som masserade mina fötter kl 04.00 på morgonen =) Jag berättade det för min kusin idag och hon undrade var jag fått tag i min karl? Hade jag hämtat honom från månen eller vad? =) Men han är ju överjordiskt magisk så han kanske kommer därifrån =)

Tack syster yster och nuvarande svåger för en fantastisk, oförglömlig kväll!! Och tack alla ni andra som var med och rockade loss =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0