Pizza - en bra medicin

I onsdags fick den lokala restaurangen en ny chans. Märkligt nog var det mycket bättre denna gång. Tror att de ska skippa sin "fina" idé om hovmästarsystem och köra rakt av med buffé. Det verkar vara ett smartare drag tycker jag. Som pricken över i fick jag min efterlängtade mjukglass till efterrätt. Vilken tur att jag är så easy to please =)

Torsdagen började med en molnig himmel så jag suckade över uteblivet stekarväder igen. Alltså klädde jag på mig långbyxor, tjocktröja och skor när vi skulle åka ute en sväng med båten. Konstigt nog blev det sol iallafall, bara för att jag var så välklädd. Som tur är finns det inte så mycket folk i mina trakter som ränner omkring, så jag kunde sola i BH och trosor utan att få sedlighetspolisen efter mig...

Idag är det, åter igen, ett skitväder utan dess like. Dessutom känns det som att jag har en annalkande förkylning i halsen. Inte bra alls, jag som ska på party imorgon. Får kurerar skiten med dricka, godis och pizza idag och hoppas att det går över. Maken är precis och hämtar pizza och förhoppningsvis en bra film också. Så kan jag frossa i allt ovanstående, framför TV:n utan dåligt samvete. Det kallas ju medicin ju, då är det väl okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0