Diplomati - förmågan att be någon dra åt helvete och få dem att se fram emot resan dit

Usch vad Försäkringskassan är jobbiga... Eftersom farsan har assistansersättning måste man ju ha med dem att göra nu och då. Och just nu är det dags för omprövning, vilket kan låta enkelt men det är det inte. Och jag kan inte låta bli att tycka att de gjort en riktigt usel utredning. Eftersom jag håller på med sånt i mitt jobb blir man ju lite extra uppmärksam på saker och ting. Men man vill ju inte göra sig ovän med handläggaren heller så jag får filura ut nått fint, diplomatiskt sätt att framföra det på.....

Håller på att planera midsommar tillsammans med svägerskan. Som tur är hon förskolelärare och har således full koll på lekar och aktiviteter =) Så vi behöver inte ha tråkigt under dagen. Hoppas mest på att det blir fint väder så vi kan vara ute och kanske få steka lite också! Blir ju så himla trist när det regnar på midsommar. De enda som blir glada är polisen och socialtjänsten, då blir det minst tjafs att ta reda på =)

Imorgon ska det iallafall bli sol enligt yr.no, bästa vädersidan på nätet =) Nu ska jag kolla på Biggest looser" som på ett märkligt sätt fått mig fast. Ett inte särdels intelligent program som profiterar på överviktiga människor, men ändå så måste jag titta. I och för sig kan man se det som att det visar människor med en jävla vilja. Jag hejar iallafall vidare på Tara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0