Kröp in i hålet?

Sitter och slöar framför TV:n idag efter en heldag med svägerskans son och co igår. Svägerskan och svågern var iväg på bröllop medan jag och lillplutten var på roadtrip. Inte så lång roadtrip förvisso, åkte hem till en kollega och våldsgästade ett tag =). Lillplutten hade full fart runt i lägenheten för at hinna se och peta på så mycket som möjligt. En kort period hann han med att knapra på lite kex också medan vi fikade.

Som väntat slocknade han kort därefter i mitt knä och maratonsov i 1,5 timmar. All energi tog helt tvärt slut. Men när han vaknat till liv igen var det full ös igen. Skojade med kollegan att detta var ett riktigt bed and breakfast då lilleplutten hittade ett halvätet kex på golvet som han glatt mumsade i sig. Fast till skillnad från andra ställen där du får frukost på säng serveras den här på mattan =)

Har varit duktig och bakat idag då vi ska på möte hos syrran imorgon. Jag hoppas at det blir bra, får se hur det smakar imorgon.... Pratade med syrran i telefon idag om det stundande bröllopet. Systersonen vill som vanligt vara med då telefonen är framme. "Åka till motter!" hör jag i bakgrunden.

För att avleda honom låter syrran honom titta i fotoalbumet. Systersonen pekar på en bild där syrran är höggravid med honom. "Det är du där inne" säger syrran till systersonen". Han svarar: "Ja, jag kröp in genom hålet och upp i magen" Om han bara visste hur rätt han egentligen hade, trots att han syftade på "hålet" på magen, alltså naveln =) "Men jag fastande i magen" säger han. Insiktsfull herre det där.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0