Matrasism?


Jag. Hatar. Kopiatorer. På riktigt. Något helt ofantligt.

Skulle i vanlig ordning kopiera idag, igen. Och självklart så ska kopiatorn visa sig från sin allra lömskaste och elakaste sida. Så den käka helt resolut upp var tionde papper. Bara för att den kunde. Och för att den ville *morr* Nu ska jag inte kopiera något på minst en månad eller nått. Hoppas det inte skapar något livslångt trauma....

I övrigt hoppas jag på sol på midsommar. Vore ju trevligt att slippa pissregn åtminstone ett år! Men i vanlig ordning lär det ju regna, var så säker. För annars vore det väl inte midsommar?

Ikväll ska jag äta jordgubbar som inhandlats under dagen. Inte svenska, men vete fan om de ändå inte är godare än de svenska? Varför utövar vi sådan rasism när det kommer till jodgubbar? Det har förekommit att jag valt svenska före utländska förut. Och de smakar inte bättre, trots att de kostar dubbelt så mycket. Så jag är numera omvänd. Jag är för fri invandring av jordgubbar. Fan, när de är bättre än svenska, varför inte välja dem? Kom igen - var inte sådana jordgubbrasister.

Vi utövar en hel massa matrasism har jag kommit på.

Champagne: Ska vara fransk, inget annat duger
Choklad - Belgisk är det finaste
Skinka – Italiensk, torkad någonting. Eller är det Spanien? Ni äkta matrasister kanske kan informera mig?
Rödvin - Spanskt
Fetaost - Grekisk
Vodka- Rysk
Apelsiner - Allt utom israeliska!

Nu ska jag äta mina jordgubbar från vem-vet-vilket-land och se glad ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0