en bok som film - det kan aldrig bli bra

Fortsätter på den inslagna pensionärsvägen genom att ägna kvällen till att se på Körslaget. Valet stod mellan det eller Millenniumserien. Dock var jag inte speciellt överväldigad av den första filmen. Så valet föll istället på Körslaget. Jag gör - som vanligt - det klassiska felet och läser böckerna först. Och sen förväntar mig att filmen ska vara exakt som boken. Alltså med de skådisar som jag fantiserat ihop i mitt huvud, att hela storyn ska finnas med i filmen etc.

Man borde ju relativt snabbt räkna ut att det förmodligen inte kommer att vara så i filmen... Men tyvärr - mongo som jag är - så tror jag någonstans det ändå. Och naturligtvis, jag blir lika besviken varje gång! Jag ska nog hålla mig ifrån att se filmer som jag läst boken till....

 Maken var på skoterturné i en by långväga ifrån. Fattas annat då den nya maskinen såklart måste köras. Helst dygnet runt om det gick. Och tänk - det pågår en skoterträff imorgon också! Vilken tur!! Eller inte.... Jag tänkte till en början att aversionsteorin skulle hålla måttet, men tyvärr, det föll rätt snabbt.

Har själv spenderat eftermiddagen hos syster yster och således en stund i solen. Systersonen var inte på något vidare humör idag. Tror han raderat ut hela sitt övriga ordförråd till förmån för "jag vill inte". Det var iallafall den mening som oftast kom upp under dagens samtal. Men även små solstrålar måste ju få vara tjuriga ibland =) Lyckades få lillpojken intresserad av ett snögubbebygge under en kort sekund. Men när hundskrället totalt demolerade snögubben falnade intresset snabbt. Hunden tyckte nog det var roligare. Annars var det mest traktorn som lockade. Att vara två år och precis veta vilken spak som höjer respektive sänker skopan är inte normalt......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0