Resaurang Skafferiet

Var på ett mycket trevligt kalas igår eftermiddag och kväll. Efter att de flesta gästerna gått satt jag och surrade tillsammans med svägerskan och hennes släktingar. Vissa av konversationsämnena passar sig nog inte att återge här.... =)

Men visst är det konstigt att man alltid är som mest eftersökt då man inte är hemma? Trodde jag skulle bli smått galen då telefonen ringde för femtioelfte gången.... Men då jag sitter hemma, inte gör någonting och har all tid i världen? Inte ett ljud då. Märkligt det där.

Är fortfarande gräsänka eftersom maken befinner sig i England tills på måndag kväll. Kom naturligtvis på att jag kanske borde ha handlat något. Klockan 15.05. Fem minuter efter att affären stängt *suck* Så nu får jag föda mig själv på de delikatesser som skafferiet kan erbjuda. Dagens meny kan nog sammanfattas så här:

* Till förrätt serveras det en härlig knäckebrödsmacka med den lilla gnutta smör som kunde skrapas ihop från botten av smörasken, på en bädd av de stackars ostskivor som går att hyvla av.

*Till varmrätt har restaurang skafferiet tre val inför kvällen.
Val ett består av rostat bröd utan smör (eftersom smöret gick åt till förrätten) utan någonting på. (Räkost funkar ju inte på rostat bröd)
Val två består av nyponsoppa utan glass. (Alltså egentligen inget alternativ)
Val tre består av en suspekt matlåda från frysen som ingen vet vad det innehåller, kvällen suprise!

*Till efterrätt kan skafferiet erbjuda en Piggelin, det finns som tur alltid i frysen.

Hmmm, får se vilka kulinariska läckerheter jag kommer att dinera på under kvällen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0