Styrdans? Tack men nej tack

Var på en mycket rolig 50-årsfest i lördags då min farbror anordnat stort kalas. Under middagen anordnades en spiktävling där jag och min syster fick mäta våra hantverkarkunskaper mot min snickarfarbror. Jag och syrran träter fortfarande om vem av oss som verkligen vann.

Eftersom det var en 50-taggarfest så stod självklart styrdans på schemat... Jag hatar verkligen styrdans och försöker undvika det så länge jag kan. Jag förstod dock under kvällen att jag inte skulle slippa undan..... En kollega skrev till mig på Facebook att det är utveckling mot vuxenlivet att dansa styrdans. Men om det kallas utveckling att bli slemmad på av en 30 år äldre karl vet jag inte om jag vill bli vuxen.

Det är nog mest det jag har emot styrdans, att man måste vara så nära inpå en helt okänd människa. I vanliga fall har jag ett ganska stort område som jag betecknar som "personal space". Men alla sådana regler upphör visst då det gäller styrdans. Regeln verkar vara ju närmare desto bättre. Jag kunde knappat andas då karltoken slagit ett järngrepp runt ryggen. Inte kunde man undvika att ha en svettig kind mot halsen heller. Jag förstår verkligen inte tjusningen med denna dans.

Dessutom anses det oartigt att tacka nej, hur läskig mannen i frågan än är. Så inga flyktmöjligheter där. Och jag fick lära mig att det hör till god ton att dansa två danser på raken med samma karl. Hjälp! Jag som precis stod i startgroparna att fly tillbaka till mitt bord.... Och inte blir det bättre av att jag absolut, absolut inte kan ett endaste steg i foxstrot eller vad det heter. Så nu är mina vita tygskor inte vita längre.....


Kommentarer
Postat av: veronika

Tack för idag ; )) Var väldigt kul att träffas ; )) Får vi göra fler gånger!

Kram

2010-05-12 @ 19:17:34
URL: http://lillansvardag.blogg.se/
Postat av: Zabo

Detsamma! Jag hör av mig när jag är i faggorna, om du gör detsamma =)

2010-05-13 @ 22:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0