Galne Gunnar-fashonista?

Sista arbetsdagen på denna vecka - hur gick det till? Veckan bara försvann, helt utan att jag märkte något. Men det var väl lika bra det, det är ju november. Depressionsmånaden. Jag gillar verkligen inte november.

Denna vecka har jag och kollegan fått in två träningspass igen, likadant som förra veckan. Plus att jag börjat promenera typ 2-3 gånger i veckan. Nu måste jag vara sjuk på riktigt, alternativt fått en massiv hjärnblödning... Men konstigt nog känns det jätteskönt. Vilket jag inte hade gissat på när jag låg i soffan och latade mig för typ två månader sen. En annan kollega försökte för några veckor sedan att få med mig på jobbets interna gångtävling. En sån där tävling då man har en liten grej på sig som räknar alla steg ni vet.

För det första är jag lat som fan så jag tänkte att det där är inget för mig. Jag gillar dessutom inte att komma sist i tävlingar. Bättre fly än illa fäkta och allt det där. Alternativt lägga sig i soffan och låtsasförakta alla hurtisar men själv egentligen vara avundsjuk. För det andra gillar jag inte att någon ska ha koll på mig, inte ens att det är en liten grej som inte ens är en människa. Bara för att. Hade någon diabolisk tanke om att jag skulle fuska som satan och sitta och skaka den där grejen för att se hur mycket jag kunde driva det innan någon skulle komma på mig.

Men då reagerade någon lite rest av moral i min hjärna som sade att så får man inte göra. Aldrig får man ha något kul.

I morgon ska maken och jag ta en tur till svägerskan och svågern. Jag föreslog först att vi skulle åka på lördag. Maken sa då lakoniskt "du vet väl att alla affärer är stängda på lördag, det är ju röd dag?". Hmmm. Fort ändrade jag mig till att fredag visst låter bra ändå. Det är väl nästan ingen vits att åka till stan om man inte får ha intentioner om att handla något?

För just intentioner är vad det mest brukar bli. På det där konstiga, helt oförutsägbara sättet har modet ändrats igen. För någon månad sedan tyckte jag att jag hittade massor av kläder i alla möjliga butiker. Men vips försvann det. Nu är det väl bara Galne Gunnar eller något liknande som kan ha min klädstil in fashion.....


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är ju lurad, affärerna har även öppet på söndagar:) Jag, Syrran och Tyra har varit på stan idag.

2010-11-06 @ 18:14:26
Postat av: Zabo

Gaaahh Jag är lurad. Som vanligt. Ska jävlar i mig ta igen det med råge nästa gång!

2010-11-06 @ 21:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0