Rusta is my BFFL

Idag har jag gjort våld på min natur och spenderat dagen på IKEA. Inte gjort våld genom att på IKEA naturligtvis. Utan genom att komma därifrån tomhänt! Det var inte ens planerat. Det bara blev så. Det känns liksom så......fel?

Dock lyckades jag hitta lite saker på Rusta. Man kan alltid lita på Rusta. Om man inte hittar något någon annanstans kan man alltid gå dit. Rusta är min back-up affär. Börjar det låta som ett missbruk?

Jag har länge haft en vision om hur min kommande adventsljusstake ska se ut, men hittills har jag blivit motarbetat att få den klar. Häromdagen handlade jag siffrorna, idag stjärngirlangen och ljusen. Nu är det bara ljusbricka som fattas, det svåraste att hitta..... Så här ser de ut så långt:
 

Kollegan som medföljde på shoppingturen hittade förstås massor av saker. Jag övertygade henne om att vi var tvungna att kolla in IKEA´s fyndhörna eftersom det alltid är kul att kolla vad som finns. "Meeh, där finns det ju bara skräp" fnös hon. Ja just det ja. Vem tror ni handlade massor av saker där? Och jag ingenting.....

I morgon blir det lunch med kollegan som är tillfälligt borta. Och under kvällen blir det middag med bio med andra kollegor. Planerar att se "Himlen är oskyldigt blå" och hoppas på att slippa trängas med en massa högljudda kids. Jag vill bara höra mina egna, ständigt förekommande, kommentarer till filmen. Så det så.

I ärlighetens namn har jag varnat kollegorna att jag lider av svår måste-kommentera-både-frisyrer-och-saker-som-inte-händer-i-verkligheten. Hela tiden. Så att de är förberedda liksom. Och kanske kan hindra sin impuls att vilja dänga mig i skallen efter den etthundrafjortonde kommentaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0