Traktor Tom in the house

Idag har jag, trots tidigare tvivel, faktiskt lyckats skapa något som tål att visas. Eftersom systersonens store idol är Traktor Tom fick jag inspiration. För er oinvigda som inte vet vem Traktor Tom är ska jag berätta. Det är en tecknad film, som mig veterligen, aldrig visats i svensk tv. Han finns att hitta på nätet, troligast via YouTube. Och han pratar lettiska. Eller ryska eller något annat baltiskt språk.

Det är alltså inte den berättande historien som är intressant, utan att den just innefattar traktorer. Det är allt som krävs för att göra systersonen glad. "Se dator! Se Traktor Tom" är en vanlig hälsningsfras då systersonen kommer på besök.

Så jag bestämde mig för att ge mig på att avbilda idolen. Observera att han är skissad på fri hand och egenhändigt målad. Jag tycker ändå att jag lyckades ganska bra??






Nu måste han bara torka innan han kan slås in som julklapp till systersonen. Dock befarar jag att systersonen ännu på några år inte kommer att kunna uppskatta det hantverksmässiga i tavlan. Men han är ju som sagt nöjd bara det är en traktor. Lucky me.

I morgon blir det julskyltning och middag med en kompis. I och för sig måste jag erkänna att det är möjligheten till att få fika som gör att jag går på julskyltning. Det är ju inte vanligtvis mitt störtsa intresse att titta på hemstickade vantar, tovade tomar och diverse halmfigurer. Men får jag en lussebulle kan jag stå ut med det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0