En lövklistrande, mosterälskande myspojke

Har haft en soft eftermiddag med systersonen idag. Denna gång låtsades han om mig när jag kom för att hämta på dagis iallafall. Och snällt och lydigt följde han med hem också. Spenderade eftermiddagen med att spela fotboll, gå på promenad och limma fast löv på ett papper. Hade mina betänkligheter inför systersonens engagemang i lövklistrandet men han limmade så glatt så. Enda gången han blev sur var då jag placerade ett löv på annat ställe än just där han pekat =)

Sen låg vi i soffan och myste och såg på barntv. Systersonen är vanligtvis inte alls av den kramiga sorten. Snarare är det så att man får stjäla en kram i farten. Men idag var han inte sitt vanliga jag. Han skulle promt sitta bredvid moster och både kramas och pussas. "Moster?" frågar systersonen. Ja? svarade jag. "Jag älskar dig" säger han. Myspojken. Alla barn är inte gulliga men min systerson är definitivt det =)

Nu har maken också tråcklat och mixtrat med bilen så att den ska gå som den ska,. Ska provköra på riktigt imorgon på motorvägen, dessa småslingriga vägar håller inte måttet för att verkligen testa på turbon. Förhoppningsvis är allt i sin ordning och jag kan återgå till min vanliga körstil. Maken brukar gnälla på nämnda körstil. Han påstår att jag alltid trycker gasen i botten, snabbväxlar och gasar igen. Tyvärr måste jag kanske hålla med honom litegrann. Men vad fan, om man vill komma fram någon gång då? Tålamod är inte min främsta egenskap, nej.

Imorgon stundar middag och bio med kära kollegor. Hoppas på att filmen är bra. F.d. kollegans son ska visst vara med så då måste den väl ändå vara okej. Skulle boka platserna via nätet idag. Det verkar inte vara någon direkt rusning eftersom sajten angav att salongen tog 77 platser. Antal lediga platser på nätet? 77 st. Får se om vi blir ensamma imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0