(Kv)alster?

Jäklar vilken slö dag det blev idag.... Har inte lyckats bemöda mig med någonting alls i nyttoväg. Tvätten stirrar mig i nackes as we speak. Den borde nog vikas ihop och plockas undan. Men om man inte ids då? Stirra på du elaka tvättlina, jag ska nog kunna stå emot.

I.o.f.s har jag varit något kreativ idag iallafall. Gårdagen spenderades hos svägerskan och vi shoppade på stan. Fick ett infall att jag skulle köpa oljefärger eftersom jag alltid tyckt att det ser kul ut att måla. Så jag har lyckats färdigställa hela två konstverk idag. Några hundra till och sen är det vernissage. Eller inte. Tror inte att min konst är av vernissagekaliber faktiskt. Snarare sånt där som folk åker runt på mopeder och försöker sälja för en tjuga. Eftersom deras son/dotter/mor/far/ kusinens grannes systers hund fått cancer. Kanske sämre än så till och med. Ingen lär betala en tjuga för mina (kv)alster.

Typiskt nog har vintern bestämt sig för att komma på riktigt nu. När jag äntligen fått turbon lagad och glad i hågen varit övertygad om att jag kunnat återuppta min egen tävling om att koma så snabbt som möjligt till jobbet. Nu måste man istället köra sakta som en annan snigelgubbe på vägen. Om man inte vill hamna i diket förstås. För det var bra nära igår kväll... Glömde av mig för en liten sekund i kurvan.... Men det gick ju bra, både jag och bilen lever och mår bra.

Enda lösningen att råda bot på höst/vintereländet är att försöka boka upp sig på så mycket man bara kan och därmed hoppas på att tiden går fortare. Förhoppningsvis vaknar jag imorgon och det är dagen före julafton. Och att alla julklappar är inhandlade. Please?


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har första "king" på tavlorna som jag hejade på inhandlingen.

2010-10-17 @ 17:34:03
Postat av: Zabo

Ja det kan jag lova dig =) Du lär ju inte få så mycket konkurrens så någon budgivning lär du inte råka ut för =) Men det var ruskigt kul!

2010-10-17 @ 18:55:14
Postat av: Tapetorkestern

Det är väl inte provocerande konst??? Om man har ett MC-gäng som säljer alstren kan det dock gå som smort. Kulturtips, där.

Postat av: Zabo

Tapetorkestern: Förmodligen skulle ett MC-gäng se provokationer i all sorts konst, även bilder av solrosor och av havet =) Det gäller bara att ha lite fantasi =)

2010-10-20 @ 12:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0