Roland was here

Eftersom den överhängande risken för spionage inte längre existerar (och om den någonsin ens existerade...) kan jag fritt skriva om onsdagens händelser. Jag och kollegorna har länge funderat över att hitta någon form av karl till en annan kollega, J. Nämnda kollega är mycket kräsen och kinkig med hur denne karl skulle vara skapt, både på det fysiska och mentala planet. Våra förhoppningar om att hitta Mr Perfect till henne har hittills grusats.

Tills en av mina kollegor för en vecka sedan kom på den geniala idén. Eftersom Mr Perfect till synes inte finns på riktigt får vi helt enkelt skapa honom åt kollegan J. Veckan har ägnats till att skaffa fram attiraljer för att utrusta denne Mr P. Maken bidrog med ett blåställ, jag knåpade ihop en mask och kollegan bidrog med behåringen av Mr P. Vi antog att J inte ville ha en skallig man så han fick istället behåras med en peruk á la 80-tal. Plus ett tidsenligt pannband och schyssta brillor. Mr P alter ego, Roland, var redo att gå på blinddate.

För att skrämma upp J lite meddelade jag via sms att det skulle komma en extra middagsgäst. En bondpojke från mina hemtrakter vid namn Roland. En av kollegorna tyckte att jag hade ett märkligt mansideal om man skulle utgå ifrån Roland. Vadå? undrade jag. "Jo han har ju alldeles platt rumpa och tunna kvinnovader". Men med PET-flaskor får man göra så gott man kan. Jag kontrade med att det inte var några kvinnovader eftersom varken jag eller någon av kollegorna hade så smala vader...

J blev iallafall positivt överraskad av Rolands entré. Dock var han något blyg och tystlåten, han sa inte ett pip trots att han fick hedersplatsen bredvid bordet. P.g a. detta blev Roland senare utkörd till farstun där han fick invänta min hemfärd. Efter att ha släpat ut honom till bilen och åkt hem ansåg jag att jag inte orkade bära in honom igen. Så Roland fick sova i bilen. Hoppas ingen anmäler mig för detta och tror att det var en riktig människa. För på visst avstånd kunde Roland faktiska misstas för människa.

En mycket trevlig kväll tillsammans med eminenta kollegor!

Nu ska jag se om maken grillar klart oxfilén så vi kan käka. Vad är det med karlar och grillar? Får de något extra påslag av testosteron eller hur fungerar det där? Ger doften av grillat kött i kombination med rök dem några superhjälteförmågor? Hmm får se om det visar sig senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0