Insatsstyrkan to the rescue

Det är alltid något som händer med våra bilar.. I morse var jag tvungen att vända och byta bil eftersom en mystisk lampa börjat lysa på panelen. Efter mycket bläddrande i den där roliga lilla bilboken som man inte förstår sig på, kom jag fram till att det var kylarvätskan som saknades. Eller något annat kylande iallafall. Det var inte riktigt värt att prova att åka och istället riskera att bli stannades efter E4:an. Jag tror inte att jag har det där snälla utseendet som gör att folk mer än gärna stannar och hjälper en. Snarare lär de tänka "Hjälp, en yxmörderska! Hon ser ju inte riktigt klok ut med det där Svinto-håret och konstig skruttbil! Bäst vi gasar på!" Och sen lär jag stå där med dammet rykande runt öronen. Lika bra att börja gå....

Har varit och tiggt middag hos syster yster idag eftersom maken jobbar kväll. Fick chansen att kramas lite med systersonen, även fast det mest skedde under tvång. Han har inte riktigt tid med sånt chans som att gulla med moster. Det finns alldeles för mycket att göra och att upptäcka för att ägna tid åt sådant fjuttigt.....

Igår när jag kom hem var det en stor hög med trattkantareller på bordet som maken plockat. Tyvärr hade han lämnat rensningen till mig, vilket jag sms till en kollega och beklagade mig över. Hon skrev tillbaka att hon tyckte så pass synd om maken som var tvungen att stå ut med mig att hon funderade över att dra ihop en insatsstyra och rädda honom ifrån mig. Sen skulle de varsamt lotsa honom till en mansjour där han skulle få vila ut efter sina traumatiska upplevelser under alla dessa år. Jag smsade tillbaka att han inte alls var på jobbet, jag hade bara låst in honom i källaren. *fnys*

Nämnda kollega är fasligt kräsen vad det gäller karlar. Både jag och andra kollegor har erbjudit att ordna en dejt med diverse ståtliga och paranta karlar. Men icke, inget har dugt hittills. Så istället byggde jag en fantasivärld till kräsna kollegan. I kartong, inklusive Mr Perfect himself. Var bara Convöööörse-skorna som fattades ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0