Nuet är bara en lång radda av en massa "nu"

Det där med att leva i nuet verkar verkligen ha blivit min grej.... Nuet är precis just nu, och man uppfattar inte att det gått både två, tre eller t.o.m 7 dagar utan att jag registrerat det =) Helgen har varit förvånansvärt lugn och stillsam. Under lördagen fick jag göra ett besök på min gamla fotbollsplan för att titta på lillkusinen som spelade fotboll. Märkligt nog kändes det som igår som man sprang på den där planen med blodsmak i munnen. Eller som veckan innan man sprang i sandgropen där bakom. Känner nästan hur skavsåren kliar fortfarande.

Det trodde du inte va? Att jag - den lataste människa som någonsin vandrat på denna jord, skulle ha sprungit så att jag fick blodsmak i munnen. Eller sprungit i en jävla sandgrop. Men det är faktiskt sant. Dock var det ca 10 år sedan nämnda aktiviteter förekom. Men ändå. Så jag kan leva på det i några år till. Minns att vi hade jävligt kul under ticen vi spelade så så hemskt kunde det ju inte ha varit? Eller?

Lördag kväll spenderades hemma hos bror och kampen mellan syskonen återupptogs. Vi spelade "Rita och Gissa" och jag och maken lyckades avgå med segern. Detta trots att det fuskades friskt i de övriga syskonens lag. Så vi kunde ärligt njuta av segern eftersom varken jag eller maken fuskat. Trots att syskonen försökte påskina annat.

Söndagen spenderades i soffan p.g.a extremt dåligt väder... Kom på varför jag verkligen inte gillar hösten. Det regnar. Det är kallt. Det blir geggigt. Något mer? Jo just det, det blir mörkt också.

Idag ska jag och ärade kollegan bege oss söderöver till shoppingens hemland. Får se hur många barnvagnar och rullatorer vi behöver trängas med. Det är relativt väldokumenterat att jag inte tycker om att stå i kö. Inte alls faktiskt. Så jag hoppas på att det inte blir någon överväldigande invasion av kösugna människor idag. För då finns det risk att jag inte handlar något alls. Vilket maken i.o.f.s kanske skulle uppskatta. Han verkar aldrig uppskatta mina inköp utan tycker mest att de bara tar plats? Men skotrar, båtar och diverse stereoprylar verkar vi ha gott om plats för? Hmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0