Hämden är ljuv sägs det

Som jag misstänkte har träningsvärken intensifierats idag.... Ont som fan på sidan av överkroppen, tydligen är de musklerna särskilt förslappade.....

I morse när jag kom på jobbet anade jag att någon av mina galna rumsgrannar på jobbet skulle ha mixtrat med min kontrosinredning. Eftersom jag - mycket oklokt kanske - förklarat krig i den ädla konsten av praktical jokes på jobbet, fanns det viss risk att kontoret var minerad mark.

Mycket riktigt. Telefonen hade fått ett snyggt tillbehör i form av en plaststripe som på ett konstfullt sätt fixerat telefonluren så att den inte gick att använda. Turligt nog var detta snabbt avhjälpt med en sax. "Amatörer" tänkte jag.

Men när jag skulle logga in på datorn var det något som inte stämde. Datamusen ville inte riktigt reagera? Jag tänkte att någon pulat med sladdarna, men när jag såg efter såg det bra ut. Jag suckade och tänkte - jaja, det är väl något fel på den. För det har det varit förut. Men precis då datasupporten lyfter på luren får jag en tanke. Jag lyfter på musen och se där - en enkel post-itlapp över laserstrålen. Snabbat var det avhjälp och supportkvinnan trodde nog att jag var tokig då jag sade hej, och sen hejdå.

Efter noga eftertanke är jag ganska övertygad om att jag vet vem som gjort detta. Och den personen kommer att få igen när den minst anar det. Hämnden är ljuv och den serveras bäst kall sägs det. Vi får väl se.


Kommentarer
Postat av: //Remington

Tänk att det finns kollegor som vill hålla på med sådant bus istället för att arbeta. För ingen tror väl att Zabo skulle kunna hitta på något som föranleder en hämd av det mindre formatet. //Remington

2011-02-10 @ 19:32:49
Postat av: Anonym

Ja Remington, man kan förundras över den förslappade arbetsmoralen på kontoret. Tyvärr har jag inte klurat ut något tillräckligt roligt ännu för att kunna hämnas i stor stil. Men det kommer.... =)

2011-02-10 @ 19:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0