Att kontrollera är att ha kontroll - eller?

Eftersom den beställda datorn ännu inte kommit har maken sparkat liv i min gamla studentdator. Jag hade glömt bort hur seg den var..... Men den duger att surfa på en stund iallafall.

Några av mina kollegor fick en praktikant idag som ska vara med dem under ett halvår. Tyvärr tror jag att vi nästan skrämde livet ur henne med vår sjuka humor under fikat. Ibland kan vi bli riktigt galna och släppa loss alla möjliga, icke-PK skämt. Vanligtvis brukar detta vansinne utbryta på fredagar runt halv tretiden, men nu kom det tidigt denna vecka. Hoppas praktikanten törs komma tillbaka imorgon...

Helgen spenderades tillsammans med mina kära syskon och deras sambos. Systersonen var också med och var osedvanligt foglig. Det kan i och för sig bero på att han fick se på tecknat, fick både dricka och chips vid bordet med fri påfyllning. Han är då för söt det lilla trollet!

Nu har jag kommit igång med jobbet på allvar känns det och det börjar också bli som vanligt - ingen planering håller. Fast det är ju samtidigt det som är spännande med mitt jobb. Jag tror inte att jag skulle fixa ett jobb som var samma samma hela tiden. Så det passar i och för sig mig. Och så länge man har kontroll går det bra. För det vore ju dumt att utmana sitt kontrollbehov mer än nödvändigt..... =)

Maken jobbar kväll igen för andra  vecka på raken. Hittills har jag ätit riktig midag båda dagarna. För det räknas som riktig middag, trots att den enda arbetsinsats som krävts är att vrida om vredet på micron. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0