Fredagsmys - i sällskap av risiga repriser

Idag slog maken på stort och hade full fart på grillen då jag kom hem. När man väl äter grillat igen efter en lång vinter inser man att det är ett helt överlägset sätt att tillaga kött på. Om man skulle ha glömt det liksom. Nu är det ryggläge som gäller på soffan med godisskålen på bekvämt avstånd!

Enda nackdelen med fredagar är att det är en så infernaliskt dålig TV-dag. Jag har aldrig förstått mig på det där. Fredagar måste väl ändå vara den dag då folk verkligen ser på TV. Eller? Alla andra dagar är ofta fyllda an måste-grejer men fredagar är väl dagen på veckan då man bara tar det lungt och varvar ner. Och då vore det ju trevligt att se något annat än någon risig repris av en no-name-serie som ingen såg ens då den gick på ordinarie sändningstid....

Imorgon åker vi mot svägerska och lillemans sällskap. Förhoppningvis lyckas maken lasta på skotern så att det blir en tur i det utlovade finvädret. Maken försökte betsämma att vi skulle åka klockan nio, men det lyckades jag avstyra snabbt. Jag föreslog att han kunde julasta på skotern och packa på morgonen innan jag vaknat, så kan vi bara dra sen. Ultimat ansvarsfördelning tyckte jag. Slött tyckte maken. Får väl se hur det blir.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0